sorteer op

filteren op


2049


2048

2047


2046


2045

2044

2043

2042


2041


2040


2039

2038


2037

2036


2035


2034

2033

2032

2031


2030

2029

2028

2027


2026


2025

2024


2023




























































































































































2020

Bachelor Visuele Communicatie

2020

Marjolein van der Heijden

Een empathische branding

Bij bedrijven met een maatschappelijke missie wil ik bewustzijn creëren over branding en hoe daarmee bewust om te gaan. Branding wordt vaak gezien als een verpakking, maar het gaat niet om de verpakking maar juist om de inhoud die je wilt delen. Het is het verschil tussen inpakken en uitpakken.

Mijn focus ligt op beeldtaal; als fotograaf denk ik in beelden. Een beeld heeft een emotie, gevoel en echtheid, hetgeen gekoppeld is aan de oprechtheid van de persoon zelf. Bruidsfotografie is een mooi voorbeeld van hoe vertrouwen, empathie, openheid en gevoel bij elkaar komen. Het gaat niet enkel om het mooiste plaatje te maken van het bruidspaar. Door het bruidspaar op hun gemak te stellen, durven ze zichzelf te zijn en geeft het beeld de emotie weer, die op dat moment voelbaar is. Een beeld vertelt het verhaal; om dat verhaal goed weer te kunnen geven, moet ik mijn klant begrijpen en moet ik als ontwerper zelf open zijn.

De basis van een goed gesprek is vertrouwen, waarbij het relevant is dat je jezelf openstelt om op een empathische wijze te kunnen communiceren. Voor het opbouwen van een goede relatie met de klant is het noodzakelijk om bij de klant diepgang te kunnen bereiken. Dan kom je tot een empathische verhouding, die vergelijkbaar is met een vriendschap en voor mij is dat heel waardevol.

In het traject creëer ik waardevol materiaal, waarmee ik als ontwerper en strateeg kan werken om tot een campagne te komen. Het materiaal is voornamelijk vanuit een fotografische gedachte ontstaan, het project daarna is de grafische vormgeving. Mijn methodiek is het aanvoelen van wat iemand echt is en vertelt, om daarna het verhaal te vertalen naar een empathisch beeld.

Een branding is een van de krachtigste middelen om mensen met een bedrijf te verbinden en in beweging te brengen. Jouw branding is niet alleen belangrijk voor de buitenwereld, maar ook voor het bedrijf intern. Als je een branding wilt maken, dan moet je geduld hebben en wachten op het resultaat om deze continu in beweging te laten zijn. Als ik de impact van branding kan vergroten, dan laat ik graag mijn stem horen. Mensen emotioneel aanraken wordt niet bereikt door de waarden van een merk te communiceren, maar door vanuit die waarden te communiceren. Ik help bedrijven hun waarden te vinden en tot uitdrukking te brengen. Dit doe ik door onder andere een empathisch beeldtaal systeem te ontwikkelen en dat systeem te vertalen via merkcampagnes, creatieve inhoud en digitale platforms.

Als eindwerk heb ik een persoonlijke werkwijze geschreven voor het ontwikkelen van een empathische branding en deze vertaald naar een brandboek voor DeMaackers. Het brandboek bestaat uit het DNA van DeMaackers en de visuele identiteit.

De banners zijn een onderdeel van de visuele identiteit van DeMaackers en deze laat ik graag aan jullie zien!










2013


2012

2011


2010

2009


2008


2007

2006

2005

2004


2003


2001


2000

1999


1998

1997


1996


1995

1994

1992


1991



1989

1988


1987

1986


1985


1984

1983

1982

1981


1979

1978

1977


1976


1975

1974


1973

1972


1971


1970


1969

1968

1967


1965


1964

1963


1962

1961


1960

1959


1958


1957

1956

1955

1954


1953


1952

1951


1950

1949


1948

1947



1945

1944

1943

1942


1941





1935



1929

1928

1927


1926


1925

1924


1923

1922


1921


1920


1919

1918

1917

1916


1915


1914

1913


1912

1911


1909


1908


1907

1906

1905

1904


1903


1902

1901


1900

1899


1897


1896


1894

1893

1892


1891


1890


1889

1888


1887

1886


1885


1884

1883

1882

1881


1880

1879

1878

1877


1876


1875

1874


1873

1872


1871


1870


1869

1868

1867

1866


1865


1864

1863


1862

1861


1860

1859


1858


1857

1856

1855

1854


1853


1852

1851


1850

1849


1848

1847


1846


1845

1843

1842


1841


1840


1839

1838


1837

1836


1835


1834

1833

1832

1831


1829

1828

1827



1824


Maastricht Institute of Arts