sorteer op

filteren op


2049


2048

2047


2046


2045

2044

2043

2042


2041


2040


2039

2038


2037

2036


2035


2034

2033

2032

2031


2030

2029

2028

2027


2026


2025

2024


2023













































































































2020

Bachelor Docent Beeldende Kunst En Vormgeving

2020

Simone Grothe

Eleutheromania

Eleutheromania - Simone Grothe and Ede Sevenich
Eleutheromania - Simone Grothe en Ede Sevenich

Wij, Simone Grothe en Ede Sevenich, zijn vierdejaars studenten van Fine Art and Design in Education van Zuyd Hogeschool in Maastricht. Nieuw is dat wij, als een team afstuderen. Door onze tegenstrijdige kwaliteiten te combineren, komen wij tot nieuwe inzichten, het heeft zeker meerwaarde. Tijdens ons beeldend afstudeerwerk, zijn wij begin dit schooljaar (september 2019) van start gegaan met het opzetten van een project rondom de werkdruk dat bij studenten ligt. Dit project is echter zo groot geworden dat wij dit als overkoepelend thema tijdens ons afstuderen hebben onderzocht en verkend.

‘Eleutheromenia’ is de titel van ons beeldende werk. De basis van dit werk, zijn studenten die persoonlijke en negatieve ervaringen over de studie durven te delen. Wij hebben deze verhalen vertaald in een film, opgebouwd uit negen verschillende performances met bijbehorende gedichten. De negen verschillende performances zijn gekoppeld aan negen verschillende emoties, die de student tijdens zijn studie doormaakt. De performances zijn absurdistisch en opgenomen op /in verlaten locaties / gebouwen.

Tijdens de expositie staat de bezoeker centraal. De film wordt gepresenteerd in een huiselijk aangeklede ruimte. Om de bezoeker te prikkelen en testen op zijn/haar waarden en normen staan er koekjes en cocktails in de ruimte. Wanneer wordt kunst interactief en welke aspecten bepalen dit? Hiernaast zullen gedichten worden afgespeeld in de ruimte, waar een bezoeker telkens verbaal aangevallen zal worden. Eleutheromenia is een installatie die op veel verschillende manieren zal prikkelen.

Eleutheromania Gedichten - Ingesproken door Florence Toone

'Agitatie' - ABER-onderzoek

De onderzoekstechniek Art Based Educational Research (ABER) biedt de ruimte om een onderwerp op een zo creatief mogelijke manier te onderzoeken en uiteindelijk te presenteren. Kunst of de creatieve sector zal gebruikt worden als bindmiddel voor het onderzoek.
Ons onderzoek betreft verschillende knelpunten van studentendruk. We vinden dat er te weinig aandacht aan dit probleem wordt geschonken. Ondanks dat stress zich op een individuele manier uit, is het een probleem dat de tegenwoordige tijd met zich meebrengt. We hebben een luisterend oor geboden aan studenten van Zuyd Hogeschool en hopen dit beeldend op een juiste manier te vertalen, door middel van een kort film- en geluidsfragment. Door het samenvoegen en het overwegen van alle beeldende aspecten en geluidskenmerken zal ons sleutelwoord ‘druk’ duidelijk zichtbaar worden.

























































2013


2012

2011


2010

2009


2008


2007

2006

2005

2004


2003


2001


2000

1999


1998

1997


1996


1995

1994

1992


1991



1989

1988


1987

1986


1985


1984

1983

1982

1981


1979

1978

1977


1976


1975

1974


1973

1972


1971


1970


1969

1968

1967


1965


1964

1963


1962

1961


1960

1959


1958


1957

1956

1955

1954


1953


1952

1951


1950

1949


1948

1947



1945

1944

1943

1942


1941





1935



1929

1928

1927


1926


1925

1924


1923

1922


1921


1920


1919

1918

1917

1916


1915


1914

1913


1912

1911


1909


1908


1907

1906

1905

1904


1903


1902

1901


1900

1899


1897


1896


1894

1893

1892


1891


1890


1889

1888


1887

1886


1885


1884

1883

1882

1881


1880

1879

1878

1877


1876


1875

1874


1873

1872


1871


1870


1869

1868

1867

1866


1865


1864

1863


1862

1861


1860

1859


1858


1857

1856

1855

1854


1853


1852

1851


1850

1849


1848

1847


1846


1845

1843

1842


1841


1840


1839

1838


1837

1836


1835


1834

1833

1832

1831


1829

1828

1827



1824


Maastricht Institute of Arts