sorteer op

filteren op



2049

2048


2047


2046

2045


2044


2043

2042


2041


2040

2039


2038


2037

2036


2035


2034

2033


2032


2031

2030


2029


2028

2027


2026


2025
















2020

Bachelor Docent Beeldende Kunst en Vormgeving

2020

Simone Grothe

Eleutheromania

Eleutheromania - Simone Grothe and Ede Sevenich
Eleutheromania - Simone Grothe en Ede Sevenich

Wij, Simone Grothe en Ede Sevenich, zijn vierdejaars studenten van Fine Art and Design in Education van Zuyd Hogeschool in Maastricht. Nieuw is dat wij, als een team afstuderen. Door onze tegenstrijdige kwaliteiten te combineren, komen wij tot nieuwe inzichten, het heeft zeker meerwaarde. Tijdens ons beeldend afstudeerwerk, zijn wij begin dit schooljaar (september 2019) van start gegaan met het opzetten van een project rondom de werkdruk dat bij studenten ligt. Dit project is echter zo groot geworden dat wij dit als overkoepelend thema tijdens ons afstuderen hebben onderzocht en verkend.

‘Eleutheromenia’ is de titel van ons beeldende werk. De basis van dit werk, zijn studenten die persoonlijke en negatieve ervaringen over de studie durven te delen. Wij hebben deze verhalen vertaald in een film, opgebouwd uit negen verschillende performances met bijbehorende gedichten. De negen verschillende performances zijn gekoppeld aan negen verschillende emoties, die de student tijdens zijn studie doormaakt. De performances zijn absurdistisch en opgenomen op /in verlaten locaties / gebouwen.

Tijdens de expositie staat de bezoeker centraal. De film wordt gepresenteerd in een huiselijk aangeklede ruimte. Om de bezoeker te prikkelen en testen op zijn/haar waarden en normen staan er koekjes en cocktails in de ruimte. Wanneer wordt kunst interactief en welke aspecten bepalen dit? Hiernaast zullen gedichten worden afgespeeld in de ruimte, waar een bezoeker telkens verbaal aangevallen zal worden. Eleutheromenia is een installatie die op veel verschillende manieren zal prikkelen.

Eleutheromania Gedichten - Ingesproken door Florence Toone

'Agitatie' - ABER-onderzoek

De onderzoekstechniek Art Based Educational Research (ABER) biedt de ruimte om een onderwerp op een zo creatief mogelijke manier te onderzoeken en uiteindelijk te presenteren. Kunst of de creatieve sector zal gebruikt worden als bindmiddel voor het onderzoek.
Ons onderzoek betreft verschillende knelpunten van studentendruk. We vinden dat er te weinig aandacht aan dit probleem wordt geschonken. Ondanks dat stress zich op een individuele manier uit, is het een probleem dat de tegenwoordige tijd met zich meebrengt. We hebben een luisterend oor geboden aan studenten van Zuyd Hogeschool en hopen dit beeldend op een juiste manier te vertalen, door middel van een kort film- en geluidsfragment. Door het samenvoegen en het overwegen van alle beeldende aspecten en geluidskenmerken zal ons sleutelwoord ‘druk’ duidelijk zichtbaar worden.



















































































































































1935





1929

1928


1927


1926

1925


1924


1923

1922


1921


1920

1919


1918


1917

1916


1915


1914

1913


1912


1911


1909


1908

1907


1906


1905

1904


1903


1902

1901


1900


1899


1897


1896


1894


1893

1892


1891


1890

1889


1888


1887

1886


1885


1884

1883


1882


1881

1880


1879


1878

1877


1876


1875

1874


1873


1872

1871


1870


1869

1868


1867


1866

1865


1864


1863

1862


1861


1860

1859


1858


1857

1856


1855


1854

1853


1852


1851

1850


1849


1848

1847


1846


1845


1843


1842

1841


1840


1839

1838


1837


1836

1835


1834


1833

1832


1831


1829


1828


1827



1824

Maastricht Institute of Arts