sorteer op

filteren op


2050

2049

2048

2047


2046


2045

2044

2043


2042

2041


2040

2039


2038

2037

2036

2035


2034


2033

2032

2031


2030

2029

2028


2027

2026


2025

2024

2023

2022


























2020

Bachelor Docent Beeldende Kunst En Vormgeving

2020

Simone Grothe

Eleutheromania

Eleutheromania - Simone Grothe and Ede Sevenich
Eleutheromania - Simone Grothe en Ede Sevenich

Wij, Simone Grothe en Ede Sevenich, zijn vierdejaars studenten van Fine Art and Design in Education van Zuyd Hogeschool in Maastricht. Nieuw is dat wij, als een team afstuderen. Door onze tegenstrijdige kwaliteiten te combineren, komen wij tot nieuwe inzichten, het heeft zeker meerwaarde. Tijdens ons beeldend afstudeerwerk, zijn wij begin dit schooljaar (september 2019) van start gegaan met het opzetten van een project rondom de werkdruk dat bij studenten ligt. Dit project is echter zo groot geworden dat wij dit als overkoepelend thema tijdens ons afstuderen hebben onderzocht en verkend.

‘Eleutheromenia’ is de titel van ons beeldende werk. De basis van dit werk, zijn studenten die persoonlijke en negatieve ervaringen over de studie durven te delen. Wij hebben deze verhalen vertaald in een film, opgebouwd uit negen verschillende performances met bijbehorende gedichten. De negen verschillende performances zijn gekoppeld aan negen verschillende emoties, die de student tijdens zijn studie doormaakt. De performances zijn absurdistisch en opgenomen op /in verlaten locaties / gebouwen.

Tijdens de expositie staat de bezoeker centraal. De film wordt gepresenteerd in een huiselijk aangeklede ruimte. Om de bezoeker te prikkelen en testen op zijn/haar waarden en normen staan er koekjes en cocktails in de ruimte. Wanneer wordt kunst interactief en welke aspecten bepalen dit? Hiernaast zullen gedichten worden afgespeeld in de ruimte, waar een bezoeker telkens verbaal aangevallen zal worden. Eleutheromenia is een installatie die op veel verschillende manieren zal prikkelen.

Eleutheromania Gedichten - Ingesproken door Florence Toone

'Agitatie' - ABER-onderzoek

De onderzoekstechniek Art Based Educational Research (ABER) biedt de ruimte om een onderwerp op een zo creatief mogelijke manier te onderzoeken en uiteindelijk te presenteren. Kunst of de creatieve sector zal gebruikt worden als bindmiddel voor het onderzoek.
Ons onderzoek betreft verschillende knelpunten van studentendruk. We vinden dat er te weinig aandacht aan dit probleem wordt geschonken. Ondanks dat stress zich op een individuele manier uit, is het een probleem dat de tegenwoordige tijd met zich meebrengt. We hebben een luisterend oor geboden aan studenten van Zuyd Hogeschool en hopen dit beeldend op een juiste manier te vertalen, door middel van een kort film- en geluidsfragment. Door het samenvoegen en het overwegen van alle beeldende aspecten en geluidskenmerken zal ons sleutelwoord ‘druk’ duidelijk zichtbaar worden.












































































































































2013

2012

2011


2010

2009

2008

2007


2006


2005

2004

2003


2002

2001


2000

1999


1998

1997

1996

1995


1994


1993

1992

1991


1990

1989

1988


1987

1986


1985

1984

1983

1982


1981


1980


1979

1978

1977


1976

1975


1974

1973

1972

1971


1970

1969

1968

1967


1966


1965

1964

1963


1962

1961


1960

1959


1958

1957

1956

1955


1954


1953

1952

1951


1950

1949

1948


1947

1946


1945

1944

1943

1942


1941


1940


1939

1938

1937


1936

1935


1934

1933

1932

1931


1930

1929

1928

1927


1926


1925

1924

1923


1922

1921


1920

1919


1918

1917

1916

1915


1914


1913

1912

1911


1910

1909

1908


1907

1906


1905

1904

1903

1902


1901


1900


1899

1898

1897


1896

1895


1894

1893

1892

1891


1890

1889

1888

1887


1886


1885

1884

1883


1882

1881


1880

1879


1878

1877

1876

1875


1874


1873

1872

1871


1870

1869

1868


1867

1866


1865

1864

1863

1862


1861


1860


1859

1858

1857


1856

1855


1854

1853

1852

1851


1850

1849

1848

1847


1846


1845

1844

1843


1842

1841


1840

1839


1838

1837

1836

1835


1834


1833

1832

1831


1830

1829

1828


1827

1826


1825

1824

1823

Maastricht Institute of Arts